Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Evaluation")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 21093

  • Page / 844
Export

Selection :

  • and

Evaluating the processes and outcomes of vocational counselling: An action theory perspectiveYOUNG, Richard A; VALACH, Ladislav.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2009, Vol 38, Num 3, pp 281-306, issn 0249-6739, 26 p.Article

LES INTENTIONS D'AVENIR D'ADOLESCENTS DE CINQUIÈME SECONDAIRE: ASPIRATIONS OU PROJETS PROFESSIONNELS ? = Students' intentions for the future in the last year of high schoolBEAUCHER, Chantale; DUMAS, Isabelle.Carriérologie (Montréal). 2008, Vol 11, Num 3-4, pp 607-628, issn 0820-5000, 22 p.Article

L'autonomie, conceptions et pratiques = Autonomy, designs and practicesAUZOULT, L.Pratiques psychologiques (Le Bouscat). 2008, Num 2, pp 237-245, issn 1269-1763, 9 p.Article

Analyse de l'activité réflexive au cours d'un débat en orientation et étude du rôle de l'animateur = Analysis of reflexive activity during a vocational guidance debate and study of the role of the moderator in the development of this activitySOIDET, Isabelle.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2014, Vol 43, Num 2, pp 213-238, issn 0249-6739, 26 p.Article

Conceptualiser les parcours scolaires à l'enseignement supérieur: Parcours à l'enseignement supérieur = Conceptualizing Educational Pathways in Higher EducationPICARD, France; TROTTIER, Claude; DORAY, Pierre et al.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2011, Vol 40, Num 3, pp 343-365, issn 0249-6739, 23 p.Article

L'enseignant fonctionnaireBOURGEAIS, Anne-Marie.Etudes de linguistique appliquée. 2005, Num 139, pp 285-292, issn 0071-190X, 8 p.Article

The efficacy of portfolios for teacher evaluation and professional development: Do they make a difference? = L'efficacité des portfolios pour l'évaluation des enseignants et leur développement professionnel : font-ils la différence ?TUCKER, Pamela D; STRONGE, James H; GAREIS, Christopher R et al.Educational administration quarterly. 2003, Vol 39, Num 5, pp 572-602, issn 0013-161X, 31 p.Article

Avaliação de desempenho docente em estágio probatório em uma Instituiçâo Pública de Ensino Superior = Evaluation de la performance de l'enseignant dans une phase de probation dans un établissement public de l'enseignement supérieur = Evaluation of the teachers' performance in the probation period in a public institute of higher educationLAZZARI NICOLA, Anair; DE CARVALHO CUNHA, Kathia.Avaliação (Campinas). 2000, Vol 5, Num 3, pp 47-54, issn 1414-4077Article

Separations, divorces, and open marriages in professional development school partnerships = Séparations, divorces et mariages recomposés dans les partenariats des écoles de développement personnel pour le perfectionnement des enseignantsTEITEL, L.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 2, pp 85-96, issn 0022-4871Article

Using focus groups to gather information for LIS curriculum reviewCURRAN, C; BAJJALY, S; FEEHAN, P et al.Journal of education for library and information science. 1998, Vol 39, Num 3, pp 175-182, issn 0748-5786Article

Concours de recrutement de professeurs des écoles : Session 1996 = Recruitment examination of primary schools teachersMAYOU, G.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1997, Num 41, pp 1-4, issn 1149-1035Article

A identidade de um bom professor : o ser e o fazer = The identity of the good teacher : being and doing = L'identité d'un bon enseignant : être et faireABOU GEBRAN, R.Didática. 1996, Vol 31, pp 29-45, issn 0101-059XConference Paper

Il sapere dell'insegnante : Indagine sulle conoscenze professionali degli insegnanti = Le savoir des enseignants : enquête sur la conscience professionnelle des enseignants = The teachers knowledge : study about teachers conscientiousnessBONAZZA, V.Ricerche pedagogiche. 1996, Vol 31, Num 119, pp 31-39, issn 1971-5706Article

Student evaluation of teaching: some cautions and suggestions = Evaluation de l'enseignement par les étudiantsWAGENAAR, T. C.Teaching sociology. 1995, Vol 23, Num 1, pp 64-68, issn 0092-055XArticle

The knowledge teachers use in problem solving situations: sources and forms = Les connaissances utilisées par les enseignants dans les situations de résolution de problèmeKREMER-HAYON, L.Scandinavian journal of educational research. 1994, Vol 38, Num 1, pp 51-63, issn 0031-3831Article

Relationships between teacher belief systems and teacher effectiveness = Relation entre croyances et efficacité des enseignantsAGNE, K. J; GREENWOOD, G. E; MILLER, L. D et al.Journal of research and development in education. 1994, Vol 27, Num 3, pp 141-152, issn 0022-426XArticle

Occupational well-being among aging teachers in Finland = Le bien-être professionnel chez les enseignants finlandais agésKINNUNEN, U; PARKATTI, T; RASKU, A et al.Scandinavian journal of educational research. 1994, Vol 38, Num 3-4, pp 315-332, issn 0031-3831Article

Analyse du «portefeuille» d'enseignants = Analysis of teachers' portfolioBORNA, S; ARNDT, T.Gestion de l'enseignement supérieur. 1993, Vol 5, Num 1, pp 30-43, issn 1013-8501Article

Evolution des incitations, de la récompense des mérites et des sanctions = The evolution of incentives, merits rewards and sanctionsLONSDALE, A.Gestion de l'enseignement supérieur. 1993, Vol 5, Num 2, pp 247-263, issn 1013-8501Article

Teaching Narratives : A Source for Faculty Development and EvaluationWOOD, D. R.Harvard educational review. 1992, Vol 62, Num 4, pp 535-550, issn 0017-8055Article

Research on Teacher's Knowledge : The Evolution of a DiscourseELBAZ, F.Journal of curriculum studies. 1991, Vol 23, Num 1, pp 1-19, issn 0022-0272Article

Interaction of Implicit Theories and Orientation Style in the Teacher PracticumHUBER, G. L; TOTH, J. H. W; SCHWARZENBART, D et al.Estudios geográficos. 1991, Vol 49, Num 188, pp 59-74, issn 0014-1496Article

The Application of Teacher Cognition in the Classroom : A New Teaching CompetencyARMOUR-THOMAS, E.Journal of research and development in education. 1989, Vol 22, Num 3, pp 29-37, issn 0022-426XArticle

L' (auto)appréciation formative de l'enseignement des langues secondes (AFELS) : Un instrument d'apprentissage et de perfectionnement pour l'enseignant (e)MARTEL, A.Canadian modern language review. 1989, Vol 46, Num 1, pp 103-134, issn 0008-4506Article

La pensée des enseignants : un paradigme en développementTOCHON, F.Perspectives documentaires en sciences de l'éducation. 1989, Num 17, pp 75-97, issn 0760-7962Article

  • Page / 844